Thursday, June 16

هفته آينده هفته استيضاح احمدی‌نژاد در مجلس خواهد بود

خبرنگاران سبز:
بر اساس  ماده ۲۳۳ آيين‌نامه داخلی مجلس، در صورتی که مجلس در مورد رييس‌جمهور يا هريک از وزيران سه نوبت رای به وارد بودن گزارش تخلف بدهد، طرح استيضاح در صورت رعايت مفاد ماده ۱۸۹ قانون در دستور کار مجلس قرار می‌گيرد.

در روز یازدهم خرداد نود نخستین گزارش تخلف احمدی‌نژاد به قوه قضائیه ارسال شد. این گزارش در خصوص عدم تعیین بموقع سرپرست برای وزارت نفت بود.  از ۱۹۸ نفر نماينده حاضر در آن جلسه، تنها يک نماينده نخستين گزارش تخلف احمدی‌نژاد را تائيد نکرده بود. این گزارش را کمسیون انرژی مجلس بر علیه احمدی‌نژاد تهیه کرده بود.

گزارش بعدی توسط کمسیون اصل  ۹۰ مجلس تهیه شده است. ۱۲۰ روز پیش نمایندگان گزارشی از حدود  ۴۰ مورد تخلف و در ۹ محور را به هيات رئيسه ارائه کرده بودند. ولی هيات رئيسه تا ارديبهشت ۹۰ از ارائه اين گزارش به کمسيون اصل ۹۰ خود داری کرده بود. پس از ارائه گزارش به کمسيون، ۱۰ روز مهلت قانونی وجود داشت تا کمسيون گزارش را برای طرح در صحن علنی مجلس ارائه کند. تاخير کمسيون اصل ۹۰ باعث شد تا علی لاريجانی به عنوان رئيس مجلس به اميدوار رضايی ماموريت دهد تا به سرعت گزارش را از کمسيون مربوطه گرفته و برای طرح در مجلس به هيات رئيسه ارائه کند. تاخير ۱۲۰ روزه قبلی و تعجيل فعلی، نشان‌دهنده عزم و اراده قدرتی فراتر از مجلس برای سرعت بخشيدن به استيضاح احمدی‌نژاد است.

سومین گزارش نیز  در کمسيون اصل ۹۰ بررسی شده است. اين گزارش حاکی از تخلف احمدی‌نژاد در معرفی ديرهنگام وزير ورزش و جوانان است. چنانچه اين دو گزارش مانند گزارش قبلی در صحن علنی مجلس به تصويب برسد، هفته آينده هفته استيضاح احمدی‌نژاد در مجلس خواهد بود.مگر آن‌که باز هم حکم فراقانونی حکومتی از آستین خامنه‌ای احمدی‌نژاد را نجات دهد.